[Liten årsresumé à la Hanna]

2012 har varit det bästa året i hela mitt liv.



Jag har sett så många äckligt bra artister live på  världens bästa festival. Kent, Winnerbäck, Melissa Horn, Gavin x2, Krunegård, Thomas Stenström x2, Timbuktu, Tinie Tempah, Flogging Molly, Den svenska björnstammen, Ane Brun, Thåström... Dessutom träffade jag så otroligt härliga människor!

I takt med att jag tränat och bland annat bytt hårfärg har mitt självförtroende förbättrats markant. Jag kan må bra i den jag är och inte skämmas på samma sätt. Med tanke på att det är tre månader kvar (halva tiden) så kommer det att bli ännu bättre!

♫ Bästa prestationen: Att jag tog fucking körkort!!!!
♫ Finaste responsen: På min krönika om min kära storebror.
 Bästa kyssen: Den där som fick mig knäsvag (tönt, jag vet) trots att det bara var vänskaplig.
♫ Finaste komplimangen:  "SHE'S THE BEST KISSER I'VE EVER MET" Hahaha.
♫ Något jag blivit bättre på: Skratta, glädjas med andra. Ha kul.

Magaluf-resan gav mig så mycket motivation inför framtiden.
Jag hade inte bara helt sjukt roligt; jag fick också mer insikt över att allt här i livet inte nödvändigtvis måste tas gravallvarligt.


Andra fina dagar jag minns är när jag bara någon halvtimme eller så fick träffa en gammal vän på ett McDonalds i Göteborg någonstans. Eller alla de där festkvällarna i somras när jag och två av mina absolut finaste vänner dansade hem barfota med våra klackar i händerna. 

Jag träffade en vän jag enbart spelat Wordfeud med. Han är en otroligt rolig och fin kille och jag är så glad över att jag spelat mobilspel.

På kärleksfronten då? Nej, jag har inte varit kär i år. Det har funnits flirtar på sina håll, men det blir inte mycket mer än så. Det finns potentiella pojkvänsmaterial här och där, men ingen som någonsin skulle erkänna sig intresserad av mig. Det är komplicerat, det där.

Den jobbigaste kvällen det här året måste varit den då jag hade byggt upp en massa förhoppningar. Jag hade väntat mig att vi kunde ha en bra relation till varandra, men jag fick praktisera motsatsen. Det här året har jag insett att enbart du själv kan hjälpa dig. Jag behöver inte förakta din person, men dina handlingar kommer alltid vara svåra att förlåta. Oavsett vilka vi är.



Mitt enda nyårslöfte inför 2013 är att inte glömma bort mig själv. Jag måste lova att stå upp för mig, våga säga ifrån om jag inte gillar något och bli än mer säker vad beträffar mitt utseende. Jag ska skratta lika mycket (om inte mer) som jag gjort under 2012.


Fina saker som kommer hända nästa år?
☆ Ron pope 24 januari (LÄNGTAR IHJÄL MIG)
☆ Rom-resa med världens finaste klass v. 15! Så himla fint.
☆ Håkan Hellström 8 juni (DÖR LYCKODÖDEN)
☆ STUDENTEN 14 juni!!!!!!!!!!!!! Kan inte fatta att det äntligen är över.
☆ Magaluf hela sommaren. Efter studenten åker jag och kommer inte hem på ett bra tag. Om allt går som det ska så spenderar jag inte min sommar i Sverige! Hade inte tänkt säga det än, men vad fan!
☆ Firar min 19-årsdag i Spanien.

TACK ALLA UNDERBARA MÄNNISKOR FÖR ETT FANTASTISKT FINT ÅR.
Jag är så glad att ni tittar in här ibland och jag önskar er världens finaste nyårskväll och ett helt fantastiskt 2013. Kram! 

0 kommentarer