Känslor som inte finns

 
Tumblr
 
Det är fredag och håret är ännu inte handdukstorrt. I trapphuset ekar känslan av helg, och i köket står alkoholen på kylning. Någon har med sig en vinkork och alla letar febrilt efter en ölöppnare. Några sista tafatta tag med plattången innan alla anlänt. Idag måste jag vara snygg, och idag ser jag fenomenal ut.
 
Kvällen urartar i dans och galna upptåg. Ingen hinner se hur mycket klockan blivit, och inte heller räkna hur många öl som sipprats genom strupen. Djupa konversationer om ingenting sker i varenda litet hörn och alla söker ivrigt efter en plats att sova. Om så på golvet, om så i en soffa. I min säng sitter precis rätt person, och på precis rätt sida. Händer överallt och naken hud tätt, tätt intill. På hans bröst vilar ett yvigt hårsvall och fingertoppar trippar över hans bröstkorg tills dess att morgondagen gryr. Sömndruckna ögon lämnar lägenheten med löften om att ses snart igen.
 
Och det är inte bara hans doft som blir kvar där någonstans mellan lakan och täcke. Där finns också fragment av det som skulle kunna bli något så bra, men som aldrig får bli. Någonstans i sängen finns också en del av mitt hjärta som hela tiden efterfrågar mer än bara tillfällig kontakt. Men det är ingenting som man berättar. Det är saker man förnekar tills dess att tungan är alldeles svart och näsan på tok för lång. Tills dess att man en gång inte orkar mer och tränger undan känslor som inte finns. För de finns ju inte om bara jag kan se dem.
2 kommentarer
Jennie

Oj så bra du skriver.

Svar: Tack, älskade du! Det värmer så mycket att höra. Läser alltid din blogg och tycker att du är bra på att skriva, du också! Tack för din fina kommentar. <3
utanlikhet

Leo

Du är så jävla bra på att skriva Hanna. När du släpper din bok (som jag nu bestämde att du någon gång ska göra) så ska jag vara den första som köper den. Hoppas att allt är bra med dig & ta hand om dig. Kram<3

Svar: Älskade, finaste du. FAN vad jag behövde den här kommentaren! Detsamma verkligen. Du är så himla duktig! Kram vännen <3
utanlikhet